11-08-2013

PLOBL – platforma za oblikovanje

 

STUDENTARIJE
Predstavljamo odlične, bolje i najbolje studentske projekte nastale na umjetničkim, dizajnerskim i arhitektonskim fakultetima, školama i akademijama, u Hrvatskoj, regiji i svijetu.

Projekt: PLOBL — platforma za oblikovanje
Autorica: Marina Jukić
Mentori: Stipe Brčić i Feđa Vukić
Komentor: Luka Borčić
Fakultet: Studij dizajna, Zagreb
Godina: 2012./ 2013.

6_finalna-rjesenja-interakcija

O projektu:
PLOBL – platforma za oblikovanje
Nastavna metoda koja spaja projektnu nastavu i dizajn proces, materijalizirana kao nastavno pomagalo koje se sastoji od:

1/ proces ploče – oko koje se okupljaju svi timovi
2/ tema – jednu temu obrađuju svi timovi; bliske su uzrastu
3/ područja: područja istraživanja + područja izražavanja – područja određena nastavnim predmetima namijenjenima tom uzrastu. Područja istraživanja određuju okvir istraživanja dok područja izražavanja određuju finalni oblik projekta.
4/ dijagram procesa – omogućuje cjelokupno praćenje faza projekta
5/ dnevnici rada za timove – omogućuju svakom timu praćenje, planiranje i organizaciju projekta od početka do kraja
6/ kontrolne liste za mentore – omogućuju vrednovanje timova i učenika, njihovog rada i ponašanja tijekom projekta; umjesto tradicionalne skale od 1-5
7/ post-it papirići – služe za rad i interakciju među timovima na proces ploči

1_odabir-teme
*Odabir teme

2_odabir-podrucja
*Odabir područja

PLOBL je a) platforma za oblikovanje sposobnosti i vještina kod učenika kroz rad na projektima, b) platforma putem koje učenici mogu oblikovati i ostvariti svoje ideje i razmišljanja. PLOBL ima oblik projektne nastave, a faze dizajn procesa. PLOBL je metoda materijalizirana kao nastavno pomagalo koje izgledom podsjeća na društvenu igru. Takav oblik podsjeća učenike da je projekt nešto što se prema nekim okvirnim pravilima treba provesti od početka do kraja te omogućuje djeci ležerniju percepciju nastave otklanjajući dozu introvertiranosti i neugode koja se pojavljuje za vrijeme klasičnog tipa nastave.

Platforma je namijenjena učenicima od V. razreda osnovne škole nadalje. Putem ove platforme učenici se susreću s različitim temama koje su vezane za društvo i okolinu u kojoj žive. Problem koji se pred njih postavlja vezan je za proučavanje određene teme u određenim područjima istraživanja (područja su određena predmetima namijenjenim tom uzrastu) kako bi temu na kraju mogli interpretirati u određenom obliku izražavanja (također određeno predmetima namijenjenima uzrastu). Pritom učenici trebaju upoznati problem, te sintezom tj. povezivanjem različitih informacija doći do različitih rješenja. Imaju zadatak prepoznati koje je najprikladnije od rješenja, izvesti ga unutar parametara određenog područja izražavanja, predstaviti rješenje ostalima te što kvalitetnije vrednovati čitav proces. PLOBL nudi kreativnu slobodu učenicima, ali ih također temeljito provodi kroz sve faze procesa.

3_postavljanje
*Postavljanje

PLOBL omogućuje učenicima način obrađivanja gradiva i stjecanja znanja koji se bitno razlikuje od načina kojeg nudi klasični oblik nastave. Radom na projektu putem ove platforme učenici povezuju znanja i informacije iz različitih predmeta, koje aktivnim radom pretvaraju u trajno znanje. Prostor i vrijeme aktivnog učenja su fleksibilni i daju učenicima određenu slobodu. Platforma također potiče komunikaciju i interakciju učenika za vrijeme rada na projektu, kako unutar skupine tako i među skupinama.

PLOBL je predviđen kao svojevrstan oblik radioničke nastave koji njeguje timski rad kroz projekte. Ako se radi o razrednom projektu, tada se učenici dijele u četiri skupine (4-6 učenika) te im se dodjeljuje zajednička tema. U dogovoru s drugim nastavnicima u školi, svakom od timova se dodjeljuje mentor.

Ako se radi o projektu koji se vodi unutar više razreda, učenici se također dijele u četiri skupine (4-6 učenika). Svaka skupina predstavlja jedan razred, a članovi skupina se određuju dogovorom mentora i učenika. TIm skupinama se također dodjeljuje zajednička tema. U dogovoru s drugim nastavnicima u školi, svakom od timova se dodjeljuje mentor.

4_istrazivanje-interakcija
*Istraživanje interakcija

Vremenski period rada na projektu određuje se u dogovoru s drugim mentorima i učenicima koji sudjeluju u projektu. Pritom treba voditi računa o težini projekta i uzrastu učenika. Preporuča se obrađivanje manje zahtjevnih tema kada se radi o učenicima koji se tek upoznaju s ovim oblikom nastave.

Projekt se može odvijati tijekom nekoliko tjedana (5-7 tjedana) ili intenzivno tijekom jednog ili dva tjedna. Odabir vremenskog perioda također ovisi i o školskom kalendaru. Ključni dijelovi projekta se odrađuju u školi s mentorima, dok međufaze (primjerice razne oblike istraživanja, skiciranje, izrada rješenja) učenici mogu obavljati i u slobodno vrijeme (sami ili u komunikaciji s ostalim učenicima iz skupine).

5_-prva-rjesenja-interakcija
*Riješenja interakcija

Faze u PLOBL projektu:

1/ Postavljanje projekta
2/ Istraživanje
3/ Pronalazak rješenja
4/ Izrada finalnog rješenja
5/ Prezentacija i vrednovanje
6/ Dokumentacija

7/ Cjeloprojektna faza: Planiranje i organizacija

U nastavku pogledajte više o projektu; klikom na prikaz isti se otvara uvećan

Screen Shot 2013-08-11 at 7.41.11 PM

Screen Shot 2013-08-11 at 7.41.14 PM

Screen Shot 2013-08-11 at 7.41.16 PM

Screen Shot 2013-08-11 at 7.41.18 PM

Screen Shot 2013-08-11 at 7.41.19 PM

Screen Shot 2013-08-11 at 7.41.21 PM

Screen Shot 2013-08-11 at 7.41.23 PM

Screen Shot 2013-04-19 at 12.04.10 AM
Imaš odličan studentski projekt i misliš da ga konačno trebaju vidjeti i ljudi izvan tvog fakulteta ? Saznaj kako, klikni na tirkiznu sliku iznad ovog teksta!

 

  • ► VIZKULTURA NA FACEBOOKU

  • ► VIZKULTURA NA INSTAGRAMU

  • ► VIZKULTURA NA TWITTERU

  • TAGOVI

  • VizTalk ► Intervju: Miron Milić

  • ► POSLJEDNJE OBJAVE

    10380897_731625293584476_5853243916900753120_n

    Jednom jedan putnik

    Natječaj za sudjelovanje na izložbi 24. slavonski biennale

    53d809d2c07a80452b0001e9_big-unveils-design-for-zootopia-in-denmark_140729-zootopia-webshow-28-323_original-1000x547

    Zootopia – genijalnost, glupost ili utopija?

    Novi projekt danskih arhitektonskih superstara BIG je inovativni zoološki vrt suvremenih karakteristika

    pmf

    Natječaj za Biološki, Geografski i Geološki odsjek PMF-a

    Arhitektonski natječaj Sveučilišta u Zagrebu

    slamke

    GMO

    Izložba Katarine Fabijanić, Damira Sobote i Nives Vuglec Antolić u Galeriji Karas

  • ► PARTNERI I PRIJATELJI